Support

Hosted Exchange E-mail

Hosted Exchange E-mailadres toevoegen aan Android / Samsung telefoon


Stap 1
Ga op uw mobiele telefoon naar de instellingen van uw email (vaak onder Instellingen > Accounts > Account toevoegen > E-mail).
- vul uw Exchange mail adres en bijbehorend wachtwoord in en klik op "inloggen".
Stap 2
De gegevens worden gecontroleerd, hierna verschijnt een scherm waar u een keuze uit de mail account types moeten maken.
- Kies voor Microsoft "Exchange ActiveSync". Stap 3
De account gegevens worden opgehaald.
- Vul in het daarop volgende scherm de Exchange Server in: mobile.cloudorb.com;
- Druk op "Volgende"; Stap 4
Nu worden de inkomende server instellingen gecontroleerd.
- U krijgt nu een melding te zien "Beheer externe beveiliging", klik op "OK". Stap 5 Klik in het volgende scherm op "Inschakelen" om de beheerder te activeren. Hierna is het account volledig geconfigureerd en te gebruiken in combinatie met Hosted Exchange.




Hosted Exchange E-mailadres toevoegen aan Apple iPhone


Stap 1 - Ga naar instellingen Stap 2
- Ga naar Accounts en Wachtwoorden; Stap 3
- Selecteer Voeg Account toe Stap 4
- Selecteer Microsoft Exchange Stap 5
- Vul de velden in:
+ E-mail: uw eigen e-mail adres
+ Beschrijving: dit is wat u later ziet staan bij uw e-mail accounts b.v. Voornaam Achternaam | Bedrijfsnaam
- Druk op volgende; - Selecteer in het volgende scherm "Configureer handmatig"; Stap 6
- Vul de instellingen in zoals hier onder weergegeven; Stap 7
- Selecteer wat u wenst te synchroniseren Stap 8
- Selecteer welke periode u wenst te synchroniseren; - Uw iPhone is nu geheel geconfigureerd en is gereed voor gebruik.




Hosted Exchange DNS Instellingen


(uwdomein.nl dient vervangen te worden voor uw eigen domeinnaam)

MX: Voor het ontvangen van uw e-mail:
uwdomein.nl MX 10 mx1.cloudorb.com
uwdomein.nl MX 20 mx2.cloudorb.com


Belangrijk
Het is van belang dat het getal de laagst mogelijke prioriteit krijgt (mx1.cloudorb.com). Sommige DNS servers accepteren ook het getal 0 als laagste prioriteit. Het kan ook zijn dat u een (punt) "." achter mx1.cloudorb.com. en mx2.cloudorb.com. dient te zetten, ook dit is DNS server afhankelijk.


SRV: Voor autodiscover en een goede werking van de synchronisatie met Outlook en Apple Applicaties:
_autodiscover._tcp.uwdomein.nl SRV autodiscover.cloudorb.com | Prio: 0 | Gewicht: 0 | Poort: 443

Opbouw van het SRV record in de DNS:
Service: _autodiscover
Protocol: _tcp
Prioriteit: 0

Gewicht: 0

Poort: 443
Bestemming: autodiscover.cloudorb.com

Belangrijk

Om de SRV record te laten werken, dient u geen WILDCARD in uw DNS te hebben opgenomen. Wildcard records in de DNS zijn te herkennen als *.uwdomein.nl. U dient deze record (DNS regel) te verwijderen.

Belangrijk
Het kan zijn dat u een (punt) "." achter autodiscover.cloudorb.com. dient te zetten, ook dit is DNS server afhankelijk.


TXT en/of SPF: Voor whitelisting doeleinden (SPF record):
uwdomein.nl TXT "v=spf1 include:spf.cloudorb.com ~all" (compleet met "")

Sommige DNS servers accepteren geen (haakjes) "", dan dient u deze dus zonder haakjes op te geven.

Uw domeinnaam/hosting provider kan u vertellen welke instellingen u dient te gebruiken.




Hosted Exchange E-mailadres toevoegen aan Outlook


Stap 1 Ga linksbovenin naar Bestand: Stap 2 Klik op Account toevoegen: Stap 3 Voer het betreffende E-mailadres in: Stap 4 Kies 'Exchange': Stap 5 Een venster verschijnt, voer hier het wachtwoord in en klik op 'Referenties onthouden' en vervolgens op OK: Stap 6 Het account is nu ingesteld. Deselecteer het vakje bij 'Outlook Mobile ook instellen op mijn telefoon' en klik op Gereed:




Hosted Exchange Webmail


U kunt op onze webmail pagina inloggen om zonder Outlook applicaties uw mail, agenda's en contacten te openen. Heeft u deze inloggegevens niet? Neem dan contact met ons op. Klik hier om de webmail pagina te openen.





VoIP Telefonie

SallandVoIP Beheerpagina


Om uw telefonie instellingen te wijzigen zoals het belplan, openingstijden en meer, kunt u inloggen op de SallandVoIP omgeving. Heeft u deze inloggegevens niet? Neem dan contact met ons op. Klik hier voor de inlogpagina van SallandVoIP.





Printers

Netwerkprinter toevoegen aan Windows 10


Stap 1 Druk linksonderin op de Startknop: Stap 2 Zodra het startmenu is geopend, begin met het typen van: 'Configuratiescherm': Stap 3 Open nu het Configuratiescherm Stap 4 Klik op 'Apparaten en printers weergeven': Stap 5 Klik op 'Een printer toevoegen' Stap 6 Wacht tot Windows alle printers heeft gescand en selecteer vervolgens de printer die u wilt toevoegen: Stap 7 Druk op 'Volgende' Stap 8 Stel de printer eventueel als standaard printer in. Klik vervolgens op Voltooien. De printer is nu toegevoegd.





Cloud Harddrive

Cloud Harddrive installeren op Windows 7/8/10


Stap 1 Ga naar files.cloudorb.com of klik hier. Stap 2 Klik rechtsonderin op het vlaggetje en selecteer 'Nederlands': Stap 3 Klik op 'Software klant downloaden': Stap 4 Open het gedownloade bestand 'Cloud_Harddrive_Installer.exe': Stap 5 Klik op 'Installeren'. Stap 6 Zodra het programma is geïnstalleerd verschijnt er een inlog-venster: 1. Gebruikersnaam (E-mail): Vul hier het E-mail adres van uw Cloud Harddrive account in. 2. Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord van uw Cloud Harddrive account in. 3. Taal selecteren: Selecteer uw taal 4. Lokaal bestand bewaren: Selecteer hoeveel dagen een bestand lokaal op de computer moet worden bewaard nadat het vanaf de Cloud Harddrive is geopend. Dit kan ervoor zorgen dat een groot bestand zoals een film niet opnieuw gedownload hoeft te worden als je hem de dag erna verder wilt bekijken. 5. Stationsletter: Geef aan welke stationsletter de Cloud Harddrive map moet krijgen (heeft geen invloed op werking) 6. Voorkeuren: Bestand berichten uitschakelen zorgt ervoor dat er geen meldingen worden weergegeven van bestandswijzigingen in de Cloud. Automatische start zorgt ervoor dat de Cloud Harddrive automatisch opstart tijdens het starten van Windows. 7. Update: Klik op Update om de gekozen instellingen te laden. Zodra de inloggegevens juist zijn, verschijnt er 'Gebruiker gevalideerd', verdwijnt het venster en wordt de Cloud Harddrive ingeladen onder verkenner. Stap 7
De Cloud Harddrive is nu succesvol geïnstalleerd en ingelogd. Heeft u de inloggegevens niet? Neem dan contact met ons op.





Weerdhuisweg 23

8152 DN Lemelerveld

0572 700 230

info@sallandict.nl

O P L O S S I N G E N

V O L G   O N S

  • Facebook Social Icon

Facebook